2012. november 19., hétfő

Halloween: Trick or Treat?


Halloween: Trick or Treat?



Nagyon le vagyok maradva, hiszen e hét csütörtökjén már Hálát adunk, viszont én még csak a Halloween-es bejegyzésemet írom. Otthon is egyre nagyobb népszerűségnek hódit a Halloween „megünneplése”, aminek számos rendezvény, és azok internetes posztjai a bizonyítékok.

Az ünneplés szót szándékosan raktam idézőjelbe, hiszen nálunk Mindenszentek a hivatalos ünnep, és a mi Halloween-ünk február végére esik. Na, de ebbe most nem mennék bele, hanem az itteni élményeket osztanám meg.
Hol is kezdjem először? Természetesen a legelején.



Október 31.: 8:00, Brickell,

Szokásos napsütéses floridai reggel köszöntött ránk, amely miatt nem is tudatosult bennem, hogy milyen neves nap is volt. Így „tudatlanul”, fél-komában indultam be a munkahelyre. A nyolcperces séta nem ébresztett fel eléggé ahhoz, hogy az épület lobbyjában észrevegyem az árulkodó jeleket. Várakozás a liftre. Irány a 10. emelet - kezdjük a napot. Vagyis csak azt hittem… A liftben cipőm orrát vizsgálva nem vettem észre, hogy a 9.-re érkeztünk, és automatikusan megindultam kifelé, amikor felnéztem egy Drakula nézett farkasszemet velem. Ijedtemben hátrahőköltem, majd a „Nice Costume” varázsmondattal próbáltam menteni a szituációt. „Ja, igen… Ma van a Halloween.” - gondoltam magamban. Legalább a jelmezes srác elérte, hogy a szívverésem duplájára ugorjon, és éber legyek.

Nos, a fenti sztorit csak azért meséltem el, hogy látható legyen, hogy a munkahelyeken is tartják a Halloweent, és sokan be is öltöznek. Miért?


Október 31.: 14:00, Brickell,

Miért öltöznek be a munkahelyen is? Erre a válasz az, hogy a munkáltatók díjazzák a kreativitást. Jelen esetben a munkahelyemen a legjobb három jelmezes 1-1 nap szabadságot kapott. Mikor fognak otthon így jutalmazni a cégek??? – azt hiszem, hogy ez költő kérdés marad…
Természetesen erre a napra – úgy, mint a Hálaadásra is – a cégen belüli bizottság volt a felelős a Halloween-i buli megrendezésére. Nálunk a buli helyett, inkább teadélutánt tartottak, de a lényeg ugyanaz. Egy megszervezett eseményen lehet enni, inni, beszélgetni, de legfőképpen nem dolgozni. Többen is beöltöztek, amelyet a következő képek szemléltetnek:



Eredetileg mi is be szerettünk volna öltözni, de későn kezdtünk el szervezkedni, így nem érkezett volna meg a ruhánk, és bérelni nem akartunk mivel a jelmezek jelentős részét már lefoglalták. Nagyon sok pénzt el lehet költeni jelmezekre, és az amerikaiak komolyan is veszik ezt. Az éjszaka folyamán nagyon komoly jelmezeket láttunk, vagy éppen a jelmezek hiányát. De ne rohanjunk előre, mindent a maga idejében.


Október 31.: 21:00, Brickell, Mary Brickell Village

Első megállónk a közeli Mary Brickell Village volt, ahol egy kisebb vacsora keretében nyitottuk meg az estét. Gondolom, említenem sem kell, hogy az összes helyen a felszolgálók is be voltak öltözve vagy vicces, vagy félelmetes jelmezekbe. Az utcákon 8/10 ember jelmezben. Mivel az üzleti negyedben voltunk, és itt inkább csak éttermek vannak, ezért itt nem láttunk olyan szélsőséges egyéneket, mint amiket a későbbi helyeken. De így legalább nem ütött meg minket hirtelen a Halloween érzés, hanem szép lassan kezdtük átérezni a feelinget.

Mint említettem, hogy jelmezt sokféleképpen lehet szerezni. Legegyszerűbb módja bemenni a legközelebbi jelmezkölcsönzőbe, de észnél kell lenni és időben kell megtenni ezt, hogy olyat tudjon az ember szerezni, amire igazán vágyik. A másik lehetőség, hogy interneten rendel az ember magának jelmezt. Itt válik viccessé a történet. Az egyik női kollegám mutatta meg az egyik ilyen oldat, és hívta fel a figyelmem egy érdekes tényre. A lényeg, hogy a jelmezek több kategóriába vannak sorolva, mint például férfi, női, szexi stb… Arra lettünk figyelmesek, hogy a női és a szexi kategóriában ugyanazok a ruhák voltak :) Ez a valóságban is így volt.



November 1.: 00:30, Miami Beach, Lincoln Road



Éjfélre sikerült is átérni Miami Beachre. Mármint csak a szigetre és nem a bulihelyre, mivel a hatalmas forgalomnak köszönhetően az átlagos öt perces kocsiút 30 percre duzzadt, amelyet a parkolás kérdése tovább nehezített. Nagy szusszanás. Itt vagyunk, készüljünk fel az igazi Halloween-i fergetegre. Még az este előtt a barátok figyelmeztettek, hogy nagy tömeg lesz, és meg sem lehet majd mozdulni. Én csak legyintettem. Áááh, hiszen ez egy kegyetlen széles utca, itt elférnek az emberek. Nos, pár percnyi séta után megláttam az utcai fergeteget a Lincoln Road-on. Nos, az egy mérföld hosszúságú sétálóutcán konkrétan meg sem lehetett mozdulni. Olyan volt, mint a nyár legnagyobb bulija után a siófoki Petőfi sétány. Minden második keresztutcában dj pult elkerített nyitott tánctérrel, ahol reggel 5-ig lehet mulatni. A Lincoln Roadon látott élményekről a következő képek tanúskodnak:






A női merész ruhákat nem is mertem berakni. Tudni kell, hogy számos esetben a lányok úgy gondolták, hogy egy tanga és egy melltartó jelmeznek számít. Komolyan. Vagy éppen egyszerű testfestésben szórakoztak az este folyamán. 



Mint korábban említettem itt mindenhol buli van ilyenkor. Bár ez egy átlagos Miami Beach-i éjszakára is elmondható. Így viszont nagy választék van a partykból. Mivel a Lincoln Road-i ingyenes, utcai „fesztivál” ezért ott mindenféle népség megfordul. Viszont vannak elegánsabb clubbok, amelyekbe komolyabb összeg fizetése után lehet bejutni, biztosítva azt, hogy az nem fajul el. Ilyen elegáns partynak adott otthont a Viczaya Mansion is. A kastély bemutatását a következő posztban tervezem, de annyit kell tudni róla, hogy múzeumként működik, amelynek célja, hogy bemutassa az olasz kultúrát. Az épület és a birtok úgy néz ki, mint egy átlagos épület Velencében. Nos, ebben a környezetben is lehetett szórakozni...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése